Puisi Rangga  

Posted by nadine

Puisi Rangga dari filem "Ada Apa dengan Cinta"..filem yang bikin aku hepi bangett..best sekali!!!
yup, teringat lagi masa kat uni dulu, tiap2 minggu nengok filem ni beramai2 dalam umah sewaku..sampai leh hafal puisi ni...kih kih kih...tapi....

aku tak penah paham ape maksud puisi ni..iyaa...memang dalam tutur bahasa indonesia..spesifikeli bahasa sastera indonesia...puisi kan membawa maksud yang mendalam...dats y la aku tak penah paham puisi ni...:p


Aku lari ke hutan, kemudian menyanyiku
Aku lari ke pantai, kemudian teriakku
Sepi... Sepi dan sendiri aku benci.
Aku ingin bingar. Aku mau di pasar.

Bosan aku dengan penat,
dan enyah saja kau, pekat!

Seperti berjelaga jika aku sendiri
Pecahkan saja gelasnya biar ramai
Biar mengaduh sampai gaduh

Ahh.. ada malaikat menyulam jaring laba-laba belang
di tembok keraton putih
Kenapa tak goyangkan saja loncengnya?
Biar terderah,
atau... aku harus lari ke hutan belok ke pantai?


yang aku paham ialah orang tu dari awal lagi dah konfius, pening2, tak tau nak pegi pantai ke nak pegi ke hutan....hahahhahahahhaaaaa....enjoy!!

This entry was posted on 10:19 PM and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments