Ape yang telah kucapai..  

Posted by nadine

Scary kan ngan tajuk kat atas tu??? sbnrnye ape yang telah berlaku hari ni telah membuatkan aku terpikir sesuatu yang berkaitan ngan tajuk di atas...nape arini?

Harini aku ngan familiku, ngan adik ipar skali pi menonton badmintn live kat bukit jalil, final Chong Wei lawan Taufik Hidayat...Sedang menonton perlawanan tu dalam stadium yang gamat, bising, TIBA-TIBA aku teringat lantas terbayang wajah arwah ayahku...sebaknye, pilunye hati aku...satu perasaan yang sukar digambarkan..mataku bergenang, menahan je air mata sebab malu gak kalu biras aku nampak ke...hadirnya seolah-olah datang dengan pesanannya iaitu jagalah keluargamu dengan sebaik-baiknya, lebih baik dari apa yang aku lalui dulu...pesannya agar jangan ulang kesilapan seperti yang dia lakukan dulu...haihhh...Tuhan je la yang tahu camne aku rasa tadi...

Tanggal 6Januari2007 kami berkahwin sehingga harini sudah 4tahun18hari kami mendirikan rumahtangga dan dikurniakan 3cahayamata...Bercinta dari ~Ogos 2000 hingga ~Sept2006=~6tahun, bertunang Sept2006-Dis2006=3bulan...maknanya telah ~10tahun 3bulan 18hari kami telah mengenali diri masing-masing..disebabkan bercinta je pun ~6tahun, selepas kahwin, macam dah lama sangat kami mengenali hati budi masing-masing...kata orang kalau dah lama kenalk hati budi masing2 tu, patutnya dah takde sangatla konflik yang berlaku dalam rumahtangga...ya, mungkin ...mungkin tidak..bergantung pada individu jugakla..semakin lama perhubungan tu, semakin rumit pun ada jugakla..

Konflik memang biasa berlaku dalam rumahtangga.. Aku akui dulu sewaktu ada anak sorang, jarang berlaku konflik...bila dah anak tiga, makin kerap berlaku konflik..nape ye?Iyaa...bila tanggungjawab dah bertambah-tambah sehingga tak bole dipikul oleh satu pihak, maka pihak yang lagi satu hendaklah membantu...So, di sini sifat memahami sangat-sangat PERLU...masing-masing perlu menegur antara satu sama lain...Jika dibiarkan berlarutan, haaa...pihak yang penat memikul tanggungjawab tu la akan memberontak, tunjuk perasaan dan sebagainya....

Apa kaitan antara 2 perenggan di atas?? Yaa, maknanye jagala keluargamu dengan baik..Hadapilah sebarang konflik dalam rumahtangga dengan bijak dan positif....

p/s: hahaha..kesimpulannya takde kena mengena plak dengan title di atas..PEACE!!!

This entry was posted on 11:56 PM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments