Rezeki Anak-anak  

Posted by nadine

Syukur..alhamdulillah...sehingga hari ni, aku masih bernafas...(^_^)

Syukur juga kepada Allah kerna aku dikurniakan putera puteri kesayangan, dan suami tercinta...

Bile terkenang kembali dari dulu setelah melahirkan Nadzirah, Irfan dan Rayyan, memang aku ngan hubby aku ada mencapai/memiliki sesuatu yang memberi keselesaan dalam hidup kami...
Bayangkan sebelum ada Nadzirah, umahku kosong je, xde prabot sini sana...almklumla pas kawin, duduk berdua je..takdela kelamkabut nak beli kelengkapan rumah...selepas Nadzirah dilahirkan, pas 2-3bulan, rumah tu mula kami lengkapkan ngan perabot2...alaa...simple-simple je...asal ada meja, kerusi, rak tv, rak baju budak, rak dapur...:)) Hubby aku jugak membeli Opel Frontera (tapi mungkin yg ni x brape ada rezeki, sebab kereta tu dah x jadi milik kami lagi.)

Setelah Irfan dilahirkan (tahun 2009), selepas tu, kami mula membeli sehingga lengkap peralatan PA system yang bole cover satu auditorium, dewan besar, padang...etc...Kami panjatkan syukur kepada Ilahi...Jadi tak perlula menyewa ngan orang lain...

Saat-saat dan pada hari bersalin Rayyan, suami aku sibuk pulak...Tapi takpela, memang ni la yang dikatakan rezeki anak...Hari ni ada lagi brite gembira...Orang yang nak jual Pajero tu dah feedback dah...katanye dia dah berurusan ngan eBay..jadi pasni kami perlu bayar dulu kepada eBay, pastu barulah dia akan menguruskan shipment Pajero tu...(semalam kami dah rasa alaa..orang ni ntah-ntah dah jual kat orang lain..xde pun reply) Haihhh...berdebar jugak aku ngan hubby aku nak menunggu kereta tu sampai...betul ke akan sampai Pajero ni depan umah....aku pun tak tau...sampai aku risau takut orang tu tipun, conman ke ape...tapi kalau dah deal ngan eBay, x mungkin dia tipu kan...sebab eBay x kan release payment kat orang tu, selagi kite x trima kereta tu, description yg orang tu bagi tak sama ngan keadaan kereta tu, etc...

Aku harap tahun ni jugak, lebih dan lebih banyak projek hubby aku akan dapat...dah tiga orang anak ni, financial pun mesti control...kalu nak shoping, kena berkira-kira la jugak...tak maula seperti Sudah papa, asal bergaya...

This entry was posted on 11:17 PM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments